mandag den 2. april 2012

Weekend


Sister Zita havde arrangeret, at SLF’s driver ville køre hende ind til Moshi lørdag formiddag kl. 10. Der er ca. 4 km. Jeg kørte med og blev sat af ved den ATM, hvor der er størst chance for at visa-automaten fungerer. Automaten var imidlertid omringet af en stor gruppe svenske turister – helt tydeligvis på vej på Kili - som forsøgte sig med alle andre kort end visa. Så da det endelig blev min tur, var maskinen i stykker. I stedet gik jeg hen til Vodacom, hvor jeg hoppede i kø fra stol til stol og kom ud derfra en time senere med mobilt bredbånd. Så nu kan jeg selv styre, hvornår jeg er på nettet J. Derefter trissede jeg lidt rundt i byen og så på livet og købte nogle småting. Spiste pizza og drak en Kili-øl til frokost. Jeg sluttede af med indkøb i Aleem’s Grocery, og der mødte jeg Dirk (tysker, som også er på KSP (ind til maj)). Så det endte med at jeg også fik et lift hjem.

Søndag morgen bankede det på døren kl. 8:45. Et par studerende var på vej i kirke. Det var tilsyneladende rygtedes at jeg ikke var i kirke sidste søndag, fordi jeg ikke var klar over hvor og hvornår. Det var der så taget hånd om. Så afsted gik det – uden morgenmad. Gad vide om jeg på et tidspunkt vænner mig til det her med, at man ikke aftaler tingene på forhånd. Bruno og Glory hed de to 1. årsstuderende, som var utrolig søde. Vi kørte i dalla-dalla (lille ”rugbrøds”-bus, som kører, når den er fyldt) til en stor, lutheransk kirke. Gudtjenesten var en stor oplevelse. Live musik, gospelsang, bøn hvor alle bad højlydt på en gang, lang prædiken af meget entusiastisk præst mm. Det hele på swahili. Glory var heldigvis meget sød til at fortælle mig, hvad der foregik. Vi var tilbage ved frokosttid.
Dalla-dalla-holdeplads. Den yderst til højre er ved at være klar til afgang. I baggrunden: Kili.
Om eftermiddagen tog jeg selvsamme dalla-dalla til YMCA, hvor der er et udendørs 25 m bassin = afkøling og motion på en gang. Det er nemt nok at hoppe på dalla-dallaen, når man skal fra KSP, for endestationen ligger lige udenfor. Man sætter sig bare i dalla-dallaen nærmest udkørslen og venter. Men når man skal tilbage er det noget andet. Der skal man forsøge at klemme sig ind i en dalla-dalla, der allerede er fyldt til bristepunktet. Folk sidder/står bogstavelig talt i lag. Men det har nu også sin charme. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar