torsdag den 29. marts 2012

De nære omgivelser


Jeg lægger lige nogle billeder ud af Saint Luke Foundation/Kilimanjaro School of Pharmacy, hvor jeg både arbejder og bor. ”Compounden”, som området kaldes, tilhører Saint Luke Foundation. Herunder hører KSP, Pharmaceutical Service Department (hvor der fremstilles injektionsvæsker og øjendråber) og et kvalitetssikrings-lab, der bl.a. tester drikkevand. I starten var jeg lidt forvirret over hvordan SLF og KSP egentlig hang sammen, for når man bare går rundt her, ville man ikke gætte at der foregår i.v. produktion i den ene bygning og kvalitetstestning i den anden (det er da også på et forholdsvist simpelt niveau). Så ind til jeg kom ind i de enkelte bygninger og fik syn for sagen, troede jeg, at det hele var KSP. Men KSP er altså en del af SLF. 

Mit kontor ligger i kvalitetssikringsbygningen. Jeg deler med ham der står for kvalitetssikring, som også er ham der varetager undervisningen i kemi. Der er ca. 100 m fra mit kontor til min lejlighed – skønt ikke at skulle tænke på transport. De KSP-studerende bor her også, i to kollegiebygninger (hvor jeg også boede i starten). Hele området er afgrænset og ved gaten er der vagter, der passer på os og åbner lågen, når biler skal ind og ud. Selvom vi bor mange her, er det et fredligt område og det føles nærmest som en oase, når man kommer fra den travle verden udenfor (det er min oplevelse, at der altid er mange mennesker på gaden). Og så er her masser af grønne træer og planter.
Kollegiebygninger
Kvalitetssikringslab + kontorer
Tv: Pharmaceutical Service Department, th: klasseværelser
Kantinen
Flot firben


Ingen kommentarer:

Send en kommentar