søndag den 4. marts 2012

Ankomst


Så er Tanzania-eventyret skudt i gang! I går morges – meget tidligt – satte jeg mig i flyveren med kurs mod Kilimanjaro Airport. Flyturen foregik i dagtimerne, og da jeg havde plads ved vinduet, og det samtidig var en klar dag over både Europa og Afrika, var jeg godt underholdt med at kigge ud over Alperne, det græske øhav og ørkenlandskaberne i Egypten og Sudan. 

Velkommen til vores hjem
Med flyet fra Amsterdam var også professorer fra USA, som skal afholde et to-ugers kursus i regulatoriske dokumenter. I lufthavnen blev vi budt hjertelig velkommen af søster Zita fra KSP og kørt til skolen, hvor vi hver især fik anvist vores værelser. Jeg er foreløbig indkvarteret på kollegiet, hvor de studerende bor, i et udmærket værelse med eget toilet og bad. Og et meget fint velkomst-skilt på døren.  Karibu kwetu; velkommen til vores hjem.

Vi spiste sen aftenmad i kantinen: tanzanianske chapatis med bønner og spinat, og så blev kasserne med kursusmateriale sendt fra USA inspiceret. Det kursus der skal køre de næste par uger er en del af Industrial Pharmacy Advanced Training Program, ledet af Stephen Byrn, Joe Fortunak og søster Zita. Der er tale om advanced training, som finder sted her på KSP to gange om året i marts og august. Dvs. at diplomuddannelsen, som jeg skal undervise på, først starter om 2 uger. Derfor er planen at jeg følger undervisningen i regulatoriske dokumenter (en god mulighed for at blive klogere!), samtidig med at planlægningen af den kommende undervisning så småt går i gang. Jeg tror det bliver rigtig godt.

Velkomstmiddag


Kursusforberedelser
Dagen i dag er gået med gudstjeneste, rundvisning på området, lækker frokost på indisk restaurant og briefing inden kursusstart i morgen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar