søndag den 27. maj 2012

Tilbage på pinden


Praktikanter instrueres i, hvordan den mikrobielle
renhed af drikkevand testes.
I næste uge er der continuous assessment tests for alle årgange her på KSP og meget af undervisningen har derfor ikke været afholdt i den forgange uge, fordi de studerende gerne ville have tid til at forberede sig. Kemiprøverne ligger onsdag og torsdag, så Nsabo og jeg skal have strikket nogle spørgsmål sammen i løbet af i morgen (mandag). Den frigjorte tid i sidste uge brugte jeg til at kigge med over skulderen, da der blev udført mikrobiel test af drikkevand fra West Kilimanjaro. Vi havde besøg af to praktikanter fra Arusha, som fik lov at hjælpe.  Min kemikollega, Nsabo, og jeg gik også en tur i kvalitetskontrol laboratoriet, som han også er ansvarlig for. Det trænger til en kærlig hånd, så vi forsøgte at få et overblik over, hvordan det kan gribes an i den kommende tid. Vi var også forbi rektors kontor og vise ham de molekylebyggesæt, som FuG har fået samlet ind og som jeg kunne hente herned i forbindelse med visitten i DK. Ind til videre har vi haft 3 sæt til rådighed: 2 fra Lone + mit eget gamle. Det er lige i underkanten, når 30+ elever skal undervises i geometri og konformationer, så det var super godt at flere reagerede på facebook-indsamlingen og donerede deres sæt. 11 stk. fik jeg med herned J.

Rektor modtager molekylesæt indsamlet af FuG.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar