onsdag den 18. juli 2012

Molekylebyggesæt


I sidste uge blev der endelig mulighed for at jeg kunne bruge de molekylebyggesæt, der blev samlet ind af  Farmaceuter uden Grænser i maj, i undervisningen. Jeg repeterede stereokemi og R og S konfigurationer med 3. årgang, og som afslutningen på semesteret gennemgik vi konformationer af alkaner og cycloalkaner. Det var en stor succes at alle selv kunne bygge deres egne molekyler og lave deres egne 3D studier. Det gør bare stoffet noget nemmere tilgængeligt. 

I sidste uge havde jeg også møde med Mlaki, rektor, og Nsabo, min kemikollega, for at evaluere på mit forløb her på KSP. Vi var helt enige om, at det har været en succes og de udtrykte at det har været en stor hjælp for Nsabo, som ellers skulle have klaret 4 fag helt alene, oven i alt det andet han også skal. Og det har været super fedt at vi gensidigt har kunnet inspirere hinanden mht. undervisningsmetoder og tricks. Samtidig var de interesserede i hvilke observationer, jeg har gjort undervejs, og eventuelle forslag til om noget kan gøres bedre eller anderledes. Vi fik en god diskussion, hvor jeg bl.a. nævnte at jeg synes der bruges rigtig meget tid og energi på prøver her på stedet. Endelig fik vi også vendt nogle muligheder for fremtidigt samarbejde mellem FuG og KSP. Der er helt klart noget at bygge videre på. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar